Gimnastyka w wodzie – co warto wiedzieć?

Polacy z każdym dniem mają coraz większą świadomość tego, że ruch i aktywność fizyczna zmniejsza liczbę dolegliwości i pomaga w codziennym życiu. Jedną z najpopularniejszych w ostatnim czasie form ruchu wspomagającego nasze ciało jest gimnastyka w wodzie zwana bardzo często aqua aerobikiem. Czy warto spróbować swoich sił w tego typu ćwiczeniach? Czym różnią się one od tych, które wykonuje się na powierzchni w suchych warunkach? O tym i nie tylko w poniższym artykule.

Zalety wodnej gimnastyki

Gimnastyka od zawsze kojarzyła się nam z ćwiczeniami wykonywanymi wczesnym rankiem lub wieczorem. Miała pomagać na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu i przeciwdziałać pojawianiu się wielu chorób. W ostatnim czasie tradycyjne ćwiczenia są nieraz zastępowane przez ich wodny odpowiednik. Mowa oczywiście o aqua aerobiku, na który zapisuje się coraz więcej osób.

Dlaczego eksperci zalecają wodne ćwiczenia? Odpowiedź jest prostsza niż nam się wydaje. Podczas wykonywania popularnych ćwiczeń w wodze nasze mięśnie, ścięgna i stawy muszą dodatkowo poradzić sobie z jej oporem, co przyczynia się do ich wzmocnienia. Poza tym ten rodzaj treningu nie jest kontuzjogenny, co oznacza, że nie przeciążymy naszego ciała tak szybko, jak mogłoby mieć to miejsce na powierzchni. Co ciekawe, nie trzeba umieć pływać, aby ćwiczyć w wodzie, ponieważ tego typu gimnastyka wykonywana jest na głębokości, na której woda sięgać nam będzie do okolic klatki piersiowej. Ostatnią i być może najważniejszą zaletą aqua aerobiku jest możliwość uprawiania go przez osobę w każdym wieku. Szczególnie poleca się ją osobom otyłym, starszym i niepełnosprawnym, które mogą mieć problem z tradycyjną formą aerobiku, a świetnie poradzą sobie w wodzie.

Co można zyskać ćwicząc w wodzie?

Wiemy już, że gimnastyka w wodzie sprzyja naszemu ciału. Jak konkretnie pomaga nam w codziennej egzystencji? Walorem tego typu ćwiczeń jest z pewnością przyspieszenie pozbycia się nadmiaru tanki tłuszczowej. Sprzyja to nie tylko procesowi odchudzania, ale też wpływa na nasze samopoczucie i wygląd poprzez wysmuklenie sylwetki. Podwodne ćwiczenia stabilizują naszą postawę. Dzięki nim nabieramy gibkości, skóra staje się bardziej jędrna, a stawy bardziej stabilne. Mięśnie nabierają siły wystarczającej na codzienne obowiązki. Gimnastyka wykonywana w wodzie może również w pozytywny sposób wpływać na nasze samopoczucie psychiczne. Kojące działanie wody schłodzi nasz organizm, co wyzwoli w nas uczucie świeżości i zwalczać będzie zmęczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.