Zdrowy styl życia – dieta i ćwiczenia poprawiające samopoczucie

Do zmiany trybu życia na zdrowszy apelują do nas z każdej strony wszelkiego rodzaju środki przekazu. Nie jest to spowodowane tylko modą, chwilowym trendem. Dbający o siebie człowiek jest przede wszystkim zdrowszy, dłużej żyje, ma bardziej optymistyczne podejście do świata, lepiej wygląda, przez co wydajniej pracuje i nie ma problemów ze snem, czyli nie bywa przemęczony.

Niepalenie i ograniczenie spożywania alkoholu to już standard. Aby organizm funkcjonował poprawnie należy dostarczać mu niezbędnych witamin i minerałów. Częste jedzenie małych porcji posiłków sprawia, że ludzki organizm przestaje magazynować potrzebne składniki, poprawia się wtedy przemiana materii i w ten sposób zapobiegamy groźnej dla nas nadwagi, która prowadzi do otyłości. Jedzenie pięć razy dziennie warzyw i owoców jest zalecane przez lekarzy i dietetyków. Należy pamiętać, żeby jeść sezonowo, ponieważ nasze organizmy przez lata przyzwyczajone są właśnie do tego rodzaju odżywiania się. Zimą świeże warzywa, importowane zastąpmy mrożonkami, na pewno będą zdrowsze od tych, które trafiają do naszego kraju nie wiadomo skąd. Należy je gotować na parze, by były lekko twarde, wtedy nie tracą sowich wartości odżywczych. Ograniczyć też trzeba sól, która zatrzymuje wodę w organizmie, a jej brak uzupełniać niegazowanymi wodami źródlanymi i mineralnymi. Dorosły człowiek dziennie powinien pić od 1,5 do 2 litrów takiej wody. W diecie musi też znaleźć się chude czerwone mięso i dużo ryb, zwłaszcza morskich bogatych w kwasy omega 3.1174376_light_radish_salad

Jeśli do diety dołączymy jakąkolwiek aktywność fizyczną nasze życie na pewno nabierze żywszych barw. W czasie wysiłku fizycznego w ciele pojawiają się endorfiny poprawiające ogólne samopoczucie, podnosi się tez poziom insuliny, czyli spada poziom cukru. Organizm się dotlenia, przez co poprawia się jego ogólne funkcjonowanie, wzrasta wydolność i poprawia się metabolizm.

Aby ćwiczenia sprawiły nam przyjemność muszą być przystosowane do wieku i możliwości fizycznych. Każdy człowiek jest w stanie pospacerować pół godziny dziennie, albo tyle czasu pojeździć na rowerze. Basen jest dobra alternatywą dla ludzi niemogących obciążać kręgosłupa i stawów. Nie ma ćwiczeń, które jakoś specjalnie poprawiają nastrój bardziej niż inne, każda forma ruchu korzystnie wpływa na samopoczucie, nawet, jeśli w początkowej fazie musimy się do tej aktywności zmusić.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.