Ćwiczenia z twisterem

Regularne ćwiczenia to najlepszy sposób na utrzymanie sprawności i prawidłowe masy ciała. W dobie pandemii koronwirusa, gdy kluby fitness są zamknięte, o formę dbamy w domu. W tym celu warto wykorzystać proste sprzęty do ćwiczeń, które z powodzeniem można wykonywać w każdym pokoju, spalając przy tym zbędne kalorie.

Takim właśnie przyrządem, który doskonale nadaje na domowy trening jest niewielki twister. Co ważne, urządzenie sprawdzi się również dla seniorów i osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z treningami.

Twister przypomina dysk, zazwyczaj jego średnica wynosi 28 centymetrów. Coraz częściej dostępny jest on także w wersji plenerowej, na zewnętrznych siłowniach. Ten niepozorny talerz obrotowy umożliwi spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej z rejonu brzucha. Szczególnie skuteczny jest w walce z boczkami. Wystarczy ćwiczyć 3 -4 razy w tygodniu, aby zauważyć optymalne rezultaty, gdyż w ciągu zaledwie 15 minut spala się nawet 100 kcal.

Skręty tułowia mogą mieć różną intensywność, którą należy dopasować do indywidualnych możliwości. Należy pamiętać o właściwym, głębokim oddechu, aby dotlenić organizm i zwiększyć swoją wydajność. Powodzenie treningu wynika też z prawidłowej postawy, gdy sylwetka jest stale wyprostowana, brzuch napięty, a łopatki ściągnięte. To pozwoli uniknąć niepotrzebnych kontuzji i jednocześnie wyrobi nawyk utrzymywania prostych pleców w ciągu dnia.

Trening na twisterze, tak jak każdą inną aktywność fizyczną, należy poprzedzić kilkuminutową prostą rozgrzewką. Wystarczy zaledwie pięć minut biegu przysiadów, skłonów i wysokiego marszu, aby przystąpić do właściwych ćwiczeń. Początek treningu powinien przebiegać spokojnie, w niższym tempie w celu przegotowania mięśni skośnych brzucha oraz pleców do większego wysiłku. Ćwiczenia na lekko ugiętych kolanach dodatkowo aktywizują uda oraz pośladki. Na zakończenie sesji treningowej wskazane jest rozciąganie. W tym celu należy zrobić kilka podniesień nóg do klatki piersiowej oraz opadów tułowia, a na koniec przynajmniej trzy głębokie wdechy nosem i wydechy ustami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.