Dieta 1000 kalorii

Wydaje się, że diety oparte na liczeniu kalorii są najbardziej racjonalnymi dietami, jakie można stosować bez dużej obawy o stan zdrowia i efekty, jakie się osiąga przy ich stosowaniu.

Od lat znana jest dieta 1500 kalorii, którą lekarze zalecają ludziom otyłym, którzy koniecznie muszą schudnąć, ponieważ ich tusza zagraża ich zdrowiu, a nawet życiu. Jednak jest to dieta długofalowa i do tego, żeby była skuteczna, musi być podparta ćwiczeniami fizycznymi. Dlatego jeśli ktoś chce schudnąć szybko i w granicach do 10 kilogramów powinien spróbować diety 1000 kalorii. Średnio na wadze przez miesiąc jej stosowania można zgubić 7-8 kilogramów, więc wiele osób decyduje się na nią.Dieta1000kalorii

Dietę 1000 kalorii najlepiej rozpocząć w ciepłych miesiącach, gdzie pokusa podjadania jest najmniejsza i łatwiej zorganizować sobie wolny czas z dala od kuchni i lodówki. Liczenie kalorii nie jest trudne zwłaszcza, że wszystkie dostępne na rynku produkty spożywcze mają stosowne oznaczenia. Trudność może sprawić rozłożenie tych kalorii na pięć posiłków. Bo regularne jedzenie to podstawa każdej racjonalnej diety.

Aby posiłki były mniej kaloryczne trzeba polubić głównie gotowane potrawy bez zbędnych sosów i dodatków, ale na szczęście do takiego jedzenie szybko można się przyzwyczaić i nawet je polubić.

  • Przykładowe śniadanie w diecie 1000 kalorii to:

jedna bułka, koniecznie pełnoziarnista lub dwie kromki chleba razowego, kawa lub herbata najlepiej ziołowa bez cukru i dwa plastry cienkiej wędliny, nieduży ogórek lub pomidorek.

  • Drugie śniadanie to:

zazwyczaj jabłko lub dwa zwykłe herbatniki.

  • Obiad:

grillowana lub ugotowana pierś kurczaka (do 10 dag) lub jeden kotlet schabowy przyrządzony w podobny sposób, pół szklanki ryżu lub sałatka z połowy pora, marchewki i ćwiartki jabłka.

  • Podwieczorek:

owoc lub jakiś niskokaloryczny batonik.

  • Kolacja:

np. dwie kanapki z wędliną i szklanka soku owocowego lub zapiekanka z warzyw z dodatkiem oliwy.

Planując posiłki należy pamiętać, że najwięcej kalorii, bo 350 powinien mieć obiad, kolacja i śniadanie 200 kalorii, podwieczorek 100, a lunch 150. Ostatni posiłek jemy do godziny 19. Jeśli nie idziemy na łatwiznę i urozmaicamy codzienne menu to nie powinniśmy mieć problemów ze zdrowiem podczas stosowania tej diety, bo dostarcza się w niej odpowiednich ilości składników odżywczych. Jeśli pracujemy fizycznie lub uprawiamy regularnie sport to spożywane kalorie zwiększmy do 1500, bo niejedzenie nie jest wcale dobrym sposobem na odchudzanie, ponieważ zbyt małe dostarczanie kalorii organizmowi skutkuje tym, że nasze ciało zamiast spalać jedzenie, magazynuje je i w ten sposób zaburza się przemiana materii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *