Nordic Walking dla aktywnych

Nordic Walking to sport, który przyszedł do nas z Finlandii (i z podglądania sąsiadów zza niemieckiej granicy) i który z każdym miesiącem zyskuje nowych zwolenników w Polsce. Plusy aktywnego uprawiania tego niezwykle prostego i przyjemnego sportu są nie do przecenienia. Przede wszystkim aktywny ruch z tzw. kijkami trekkingowymi:

  • poprawia krążenie w organizmie,
  • wspomaga lepsze funkcjonowania organów wewnętrznych,
  • poprawia nastrój,
  • wpływa na nasze samopoczucie.

Ponadto, uprawiające go osoby po 50-tym roku życia (i nie tylko) mogą pochwal704823_nordic_walking_1ić się lepszą kondycją, wydajną i efektywną pracą mięśni i stawów (sport polecany przy rehabilitacjach), wytrenowanymi mięśniami nóg, ud, bioder a także rąk, ramion i obręczy barkowej.

Nordic Walking jest również zbawienny dla pracy mięśni klatki piersiowej i mięśni międzyżebrowych, co sprawia, że łatwiej nam się oddycha, płuca są dotlenione, a komórki serca lepiej ukrwione, żywsze i chętniej „współpracujące” z naszym ciałem. Dzięki tej niesamowicie pozytywnej aktywności ruchowej prostuje nam się sylwetka i przestajemy mieć problemy z kręgosłupem. Podczas właściwych kroków z kijkami, na których opiera się ten sport spalamy też kalorie – nawet 20% więcej niż podczas normalnych ćwiczeń czy zwykłego spaceru.

Sport polecany dla każdego, a już w szczególności dla osób po 50-tym roku życia, bez względu na stopień sprawności. Jeśli więc zależy Ci na zdrowiu, świetne kondycji fizycznej i psychicznej – zakup odpowiednie dla Twojego wzrostu i wagi kijki, poznaj instrukcję właściwego ruchu wykonywanego z ich pomocą i… do dzieła! Ruch to zdrowie!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *