Aerobic po pięćdziesiątce

Po pięćdziesiątym roku życia w organizmie człowieka spada poziom hormonów, u kobiet w tym czasie zaczyna się menopauza. Wiadomo przecież, że wahania hormonalne mają wpływ na cały organizm, a zwłaszcza na samopoczucie. I właśnie, żeby je poprawić warto zastanowić się nad zwiększeniem aktywności fizycznej, dzięki, której w ciele człowieka pojawiają się endorfiny zwane hormonami szczęścia.

Do codziennych spacerów, przynajmniej 30 minutowych (obecnie popularny Nordic Walking), czy jazdy na rowerze należy dodać ćwiczenia fizyczne angażujące wszystkie partie mięśniowe, a w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem wydaje się aerobic. Coraz więcej klubów fitness ma ofertę skierowaną dla klientów właśnie po pięćdziesiątce. Oczywiście ćwiczenia proponowane przez instruktorów w klubach można wykonywać indywidualnie w domu, ale wiadomo, że grupa mobilizuje człowieka.704823_nordic_walking_1

Optymalna częstotliwość takich ćwiczeń to dwa razy w tygodniu po około czterdzieści minut. W tym czasie taki trening powinien być podzielony na trzy etapy, w których rozróżniamy rozgrzewkę, ćwiczenia główne i czas wyciszenia (relaksu). W zależności od sprawności fizycznej powinno się podzielić czas na rozgrzewkę i ćwiczenia. Na rozgrzanie i rozciągnięcie mięśni należy przeznaczyć dziesięć minut. Powinno się kilka minut pomaszerować, (jeżeli robimy to w domu to w miejscu) dołączając z czasem wymachy rąk i nóg, potem bioder i karku. Następnie czas na stretching, czyli rozciąganie. Kilka skłonów, wypadów nogami w przód oraz przysiadów powinno przygotować mięśnie nóg do czekającego je wysiłku. Główna część to półgodzinne ćwiczenia. Przy włączonej muzyce można samemu ułożyć odpowiedni dla siebie układ ćwiczeń, w którym powinniśmy zaangażować jak największą liczbę mięśni. Czyli muszą to być pompki, przysiady, skłony, brzuszki, wymachy rąk z hantlami (zastąpią je butelki z wodą), wchodzenie i schodzenie ze schodka. W domowych ćwiczeniach pomocne mogą być wszelkiego rodzaju meble. Na końcu należy pamiętać o kilkuminutowym relaksie mającym na celu rozluźnienie napiętych mięśni i kręgosłupa oraz o przywróceniu bicia serca do optymalnego stanu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *