Ćwiczenia dla seniorów – bez wychodzenia z domu

Seniorzy w czasie panującej epidemii są najbardziej narażenie na zarażenie wirusem. Śmiertelność na COVID-19 znacząco wzrasta u osób, które mają ponad 70 lat. Dlatego też przez najbliższe tygodnie osoby starsze bezwzględnie powinny pozostać w domu, a wszelkie aktywności wykonywać w domu.

Dla zdrowia każdego człowieka niezwykle ważny jest codziennych ruch, który można zażywać również bez wychodzenia z domu. Skorzystać można z szeregu różnych programów do ćwiczeń, które pozwolą zachować aktywność podczas społecznej kwarantanny.

pressmaster/bigstockphoto.com

Jednak nie od dziś wiadomo, że regularne ćwiczenia pomagają utrzymać odpowiednią mobilność mięśni oraz stawów, a także zapewniają wyższą odporność organizmu i lepsze samopoczucie. W tym trudnym czasie z pomocą dla seniorów przychodzą trening, dostępne online. Specjalne zastawy ćwiczeń zostały opracowywane przez fizjoterapeutów, którzy na co dzień pracują z seniorami podczas rehabilitacji i turnusów zdrowotnych. Takie ćwiczenia są bezpieczne i można wykonywać je samodzielnie w domu. Filmy instruktażowe dostępne są na oficjalnym kanale Ministerstwa Zdrowie w serwisie Youtube. Materiały wideo opatrzone są komentarzem fizjoterapeuty, by każdy wiedział, jak właściwie wykonać dane ćwiczenie. Do takiej aktywności wystarczą: wygodny strój, odrobina przestrzeni w mieszkaniu oraz dużo motywacji.

Seniorzy powinni szczególnie dbać o kręgosłup, by utrzymać właściwą postawę ciała. W tym celu należy cyklicznie wykonywać kilka ćwiczeń. Wystarczy 20 minut aktywności dziennie. Przykładowe ćwiczenie: położyć się na plecach (kolana złączone, uniesione do klatki i ugięte w kącie prostym, ręce wzdłuż ciała)  i unosić odcinek krzyżowy na 3 sekundy. Ważny w tym ćwiczeniu jest równomierny oddech. Kolejny typ ćwiczenia pozwala wzmocnić mięśnie. Dłonie powinny napierać się na siebie na wysokości klatki piersiowej przez około 10 sekund. Podobnie należy postąpić przy ćwiczeniu na siedząco, gdy opór wytwarzany jest poprzez naciskanie dłonią na udo. Noga musi być uniesiona. Takie ćwiczenia wzmocnią izometrię mięśni i poprawią ruchomość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.